Vi söker en driven försäljningsadministratör

Låter det spännande att få chansen att arbeta med administration och kundsupport på ett expanderande lokalt energibolag? Då söker vi dig till att bli en del av vårt team. 

I tjänsten kommer du inneha en viktig funktion där du ansvarar för orderhantering, bokning av serviceuppdrag kopplat till våra servicetekniker, materialbeställningar, retur- & garantiärenden, felanmälan samt upprättande av säljrapporter och försäljningsstatistik. Du kommer även vara delaktig i offerthantering, prospektunderlag samt kundsupport kopplat till våra energiprodukter. Vi ser att du har ett intresse i att hjälpa till att skapa rutiner inom service och administration samt att hjälpa till att driva organisationen framåt administrativt. Du kommer ha många sociala kontaktytor både externt som internt med ett nära samarbete med våra avdelningar inom energiprodukter som hos oss innefattar värmepumpar, SolEl samt laddstationer. Du kommer tillhöra vår försäljningsorganisation där du får dela vardagen tillsammans med duktiga och erfarna kollegor.  

Meriter, utbildning och erfarenhet:
Vi söker dig som tidigare har arbetet med administration kopplat till försäljning. Vi ser att du har en gymnasial utbildning inom sälj, marknad och/eller ekonomi samt erfarenhet från kund- & försäljningsarbete. Extra meriterande är om du tidigare har arbetat med VVS, Värmepumpar och/eller Solenergi.  Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska och har förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift. Att du har en god systemkännedom ser vi som en självklarhet då du kommer arbeta i flera olika system. 

För att passa i rollen hos oss behöver du ha ett administrativt ordningssinne, god samarbetsförmåga och förmåga att kunna prioritera. Då tjänsten innebär kontakt med interna och externa kunder och leverantörer behöver du även vara serviceinriktad, kommunikativ och alltid sätta kunden i fokus.

Personlighet:
Vi tror du är en person med ett starkt intresse i att supportera andra samt drivs av resultat och är leveransfokuserad. Du har ett positivt förhållningssätt, är social och flexibel. Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar även att jobba i en miljö med mycket kontaktskapande och i team. Du är liksom vi prestigelös och redo att hugga i där det krävs. För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad. Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av förändring och har förmåga att tänka nytt. Du kommer ha stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll, men det ställer också höga krav på att du är villig att satsa. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tillträde och ansökan
Omfattning av tjänsten är heltid (100%).

Välkommen att lämna din ansökan märkt ”Administratör” senast den 11 oktober 2020 till hr@upplandsenergi.se. Observera att för denna tjänst har vi löpande utvärderings- och anställningsförfarande.
 

Upplysningar om tjänsten
Frågor om tjänsten besvaras av: Jenny Karlsson och Dan Hillgren. Fackliga representanter: Kerstin Karusseit Ledarna, Monica Andersson Unionen samt Johannes Bryngelsson SEF. Samtliga nås på telefon 018-67 84 00.

Personuppgifterna du angivit i din ansökan behandlar vi enligt EU:s dataskyddsförordning. Läs mer om vår sekretesspolicy på hemsidan/konsumenträtt.