Vanliga frågor om vår nya digitala faktura

Det ska vara enkelt att betala och ta emot sin faktura. Därför inför vi från mars 2022 en ny och enklare faktura tillsammans med vår nya partner Billogram. Nedan har vi samlat de vanligaste frågorna kring bytet och om vår nya digitala faktura. Hittar du inte svaret på just din fråga. Hör av dig, vi hjälper dig.

När får jag min faktura från Billogram?
Från och med mars 2022 erbjuder vi digital faktura tillsammans med Billogram.

Varför har jag fått en faktura från Billogram?
Billogram är en faktureringstjänst som vi på Upplands Energi använder oss av för att skapa och skicka dina fakturor. 

Hur får jag min digitala faktura?
Du kan själv välja hur du vill ha din digitala faktura. Önskar du att få din faktura via e-post  fyller du bara i dina uppgifter här. Din faktura skickas då på det leveranssättet som du valt i form av en klickbar länk. Önskar du att få din faktura som e-faktura anmäler du detta på din internetbank.

Hur aktiverar jag autogiro?
Följ denna länk för instruktioner hur du går tillväga.

Om jag redan har autogiro, vad gör jag då?
Du som redan i dag har autogiro behöver inte gör något. Ditt autogiro rullar på precis som vanligt med oss genom Billograms faktureringstjänst.

Jag får idag min faktura via Kivra, vad innebär detta för mig?
Från och med mars 2022 kommer Upplands Energi inte att erbjuda Kivra. Istället erbjuder vi dig som kund en ännu smidigare lösning med vår partner Billogram. Har vi idag din e-postadress kommer du få en digital faktura från Billogram till din e-postadress. Om vi ej har din e-postadress registrerar du den enkelt här.

Vad är One-Click Pay - Betalning via internetbank?
One-Click Pay, Swish, e-faktura eller autogiro är olika sätt för dig att betala din digitala faktura som minimerar risken för misstag. One-Click Pay innebär att betalningen sker direkt via din internetbank.

Hittar du inte svaret på just din fråga? Skriv din fråga nedan så återkommer vi till dig.