Frågor & Svar

Hur gör jag för att byta elhandelsföretag?

Kontakta det elhandelsföretag du hellre vill köpa din el av. Om du inte redan är kund hos oss hoppas vi att du vill bli det. Det nya elhandelsföretag kontaktar ditt elnätsföretag som i sin tur kontaktar ditt gamla elhandelsföretag.

Hur gör jag när jag flyttar?

När du ska flytta måste du säga upp ditt elnätsabonnemang och ansöka om ett nytt på din nya adress. Det gör du enkelt genom att ringa vår kundservice på telefon 018-67 84 00.

Kan jag göra min flyttanmälan bakåt i tiden?

- Om du har glömt att anmäla din utflytt ska du anmäla den så fort som möjligt.
- Om du redan har flyttat ur din bostad kan det ta upp till 14 dagar efter uppsägningen inkommit till oss innan slutavläsning kan göras. Tills dess är du betalningsansvarig för elanläggningen och för den el som används i bostaden.

Jag har sagt upp mitt abonnemang hos er – varför får jag ändå en faktura?

Det är förmodligen en slutfaktura du har fått. Hör gärna av dig till kundservice, om du undrar över något.

Hur gör jag om jag vill överlåta mitt elhandelsavtal till den som flyttar in i lägenheten/villan?

Kontakta kundservice så löser vi det.

Hur säger jag upp mitt elhandelsavtal i förtid?

Ja, om du har ett tidsbestämt avtal kan du lösa det mot en avgift, allt enligt de allmänna avtalsvillkoren. Avgiftsberäkningen görs utifrån kvarvarande längd på avtal, årsförbrukning och det aktuella prisläget samt en administrativ kostnad. Om du flyttar sägs detta avtal upp automatiskt när du anmäler till ditt elnätsföretag att du ska flytta.